کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

سبزدشت ازظرفیت مناسبی برای توسعه برخوردار است

به نقل از پایگاه خبری بافق پویا

بخشدار مرکزی بافق در نشست بررسی مسائل و مشکلات دهستان سبزدشت بر توجه به طرفیت های این دهستان برای توسعه تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا محمد رضا فتاحی در سفر به این دهستان از نزدیک با مسائل و مشکلات اهالی روستاهای این دهستان آشنا شد.

وی در دفتر دهیاری روستای شیطور و در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان سبزدشت گفت: این دهستان به خاطر داشتن روستاهای به هم پیوسته و قرار گرفتن در مسیر شهرستان های کوهبنان، راور و زرند استان کرمان از اهمیت و ظرفیت های خوبی برای توسعه برخوردار است.

  

وی، بر ایجاد اشتغال و اجرای طرحهای کشاورزی ،مرغداری ، دامداری و آبزی پروری تاکید کرد و افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستاست.

فتاحی ادامه داد: در همین راستا جوانانی که در بخش تولید فعال شوند و کار آفرین و اشتغال زا باشند مورد حمایت های مالی از طریق اعطای تسهیلات بانکی و ارائه سایر خدمات و مشورت از سوی مسوولان استان یزد و شهرستان بافق قرار می گیرند.

لای روبی قنوات، ایجاد جاده دسترسی به مزارع، استقرار پایگاه امداد و نجات جاده ای و تاسیس مرکز فوریت های پزشکی در منطقه ، ساماندی گلزار شهدا ، بهبود عبور و مرور روستاها و همچنین پیگیری تکمیل و آسفالت جاده گزوئیه از مهمترین خواسته های مردم دهستان سبزدشت بود که بخشدار مرکزی بافق قول پیگیری داد.

تکمیل و راه اندازی جاده گزوئیه مسافت بافق سبزدشت و نهایتا شهرستانهای کوهبنان و راور در استان کرمان را ۴۰ کیلو متر کاهش می دهد.

روستاهای منطقه سبزدشت با هشت هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتری بافق و بر سر راه شهرستان کوهبنان و راور کرمان قرار دارد که با بهره برداری از جاده گزوئیه، ارتباط سه شهرستان با یکدیگر با مسافت ۴۰ کیلو متر کمتر بر قرار خواهد شد.

یکی از اهالی منطقه سبز دشت به خبرنگار ما گفت: با تکمیل محور گزوئیه هزینه ایاب و ذهاب بیش از ۱۵ هزار نفر از منطقه سبز دشت و و تعدادی از روستاهای همجوار مرکز شهرستان کوهبنان- کرمان که عمده ایاب و ذهاب آنها از طریق بافق – یزد به تهران است کاهش می یابد.

محمد ابراهیمی افزود: حدود ۸۰ در صد مایحتاج مردم شهرستان کوهبنان و روستاهای آن از بازار بافق و بزد تامین می شود که چنانچه جاده گزوئیه راه اندازی شود در دراز مدت نقش تاثیر گذاری در کاهش هزینه ها و اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

وی افزود: جاده ای که هم اینک مردم رفت و آمد می کنند مانند مثلثی است که باید مسافت ۴۰ کیلومتری را بالا برویم و سپس همین مسافت را به سمت پائین طی کنیم تا مقابل روستا های این دهستان قرار بگیریم و تنها جاده گزوئیه است که فاصله اضافه را از میان بر می دارد.

ابراهیمی ادامه داد: جاده کنونی گر چه اخیرا کمی اصلاح شده اما این مسیر علاوه بر بعد مسافت همچنان پیچ تند و خطرناک دارد که تاکنون دهها تصادف را به خود دیده است.

این کشاورز دهستان سبز دشت بافق تصریح کرد: جاده گزوئیه مراحل پایانی خود را می گذراند ولی هرسال در فصل تابستان رها می شود و بارندگی های تند پائیزی و زمستان باعث تخریب زیر سازی این جاده شده و تنها راه جلو گیری از آسیب زیرسازی آن آسفالت این جاده است.

ابراهیمی با بیان اینکه چندین سال است که مسوولان مربوطه جاده گزوئیه را زیر سازی می کنند گفت: سختگیریهای محیط زیست باعث می شود این محور بدون آسفالت باقی بماند و زیر سازی های خاکی هم با نخستین باران سیل آسا به حفره های عمیق تبدیل شده و از بین برود.

حسین عبداللهی یکی دیگر از ساکنین دهستان سبزدشت هم ممانعت محیط زیست در تکمیل و بهره برداری از این محور را باعث نارضایتی مردم خواند و گفت: اهالی دهستان سبزدشت همگی خود را موظف به حفاظت از محیط زیست در این محور می دانند.

وی با بیان اینکه شکارچیان اغلب در جاهای خلوت و به دور از چشم ماموران محیط زیست و مردم شکار می کنندافزود: محیط زیست نگران کوه حفاظت شده بافق نباشد چون اگر جاده گزوئیه ساخته و پر رفت و آمد شود همه مراقب حیات وحش منطقه هستند گرچه کسانیکه هر از گاهی از این جاده عبور می کنند هنوز هیچ جانوری را شخصا مشاهده نکرده اند.

مسوولان محیط زیست استان یزد و شهرستان بافق اما احداث این جاده و تردد در آن را خطری برای حیات وحش کوه حفاظت شده بافق می دانند

سید کاظم جلالی مدیر حفاظت محیط زیست بافق احداث این محور را تهدید جان حیات وحش این منطقه می داند و می گوید اگر این جاده باید ساخته شود نباید هرگز آسفالت شود.

به اعتقاد جلالی آسفالت جاده گزوئیه رفت و آمد خود رو ها را در طول شبانه روزی زیاد می کند و احتمال شکار یا برخورد وحوش منطقه با خود رو وجود دارد و همین امر حیات وحش این محور احساس خطر و نا امنی می کند.

ضرورت ساخت جاده گزوئیه از اوایل انقلاب مطرح شده و جهاد سازندگی قدیم بسیاری از کار های کوه بری و ابنیه فنی ان را انجام داده است تا با راه اندازی آن فاصله روستانشینان را با مرکز شهرستان بافق ۴۰ کیلو متر کوتاهتر کند.

این جاده که هم اینک زیر سازی شده و کم و بیش رفت و آمد در آن جریان دارد از نزدیکی کوه حفاظت شده بافق می گذرد و مسوولان محیط زیست بیم این دارند که با اسفالت و آمد و شد زیاد جان حیات وحش به ویژه گونه نادر یوز پلنگ آسیایی به خطر افتد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد