کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

تهرانی ها چه آسان قمه می کشند؛ دوباره آدمکشی در سعادت آباد


 سید‌مصطفی حسینی‌راد: دیروز دیدن یک خبر در بین


انبوه خبرها موجب شد آه از نهادم برخیزد و با 


خودم فکر کنم که عجب دنیای عجیبی داریم و عجب


مردمان عجیبی شده‌ایم ما مردمان قرن 21. خبر 


این بود که در...


سید‌مصطفی حسینی‌راد:
دیروز دیدن یک خبر در بین انبوه خبرها موجب شد آه از نهادم برخیزد و با خودم فکر کنم که عجب دنیای عجیبی داریم و عجب مردمان عجیبی شده‌ایم ما مردمان قرن 21.

خبر این بود که در یکی از خیابانهای سعادت آباد تهران که محل رفت و آمد خودروهای لوکس و گرانقیمت است یک بنز و یک بی‌ام‌و در اولین ساعات بامداد که هوا هم کاملاً تاریک بوده تصادف می‌کنند. البته یک تصادف کاملاً جزئی. راننده‌های دو خودرو پایین می‌آیند و به جای تماس با 110 با یکدیگر مشاجره می‌کنند که منجر به درگیری می‌شود. راننده بنز قمه‌ای در می‌آورد و ضربه‌ای به راننده بی‌ام‌و می‌زند. راننده بی‌ام‌و هم خودش را به خودروش می‌رساند. سوار می‌شود و به سمت راننده بنز حمله می‌کند و او را زیر می‌گیرد و بعد ماشین خودش را می‌گذارد و فرارمی‌کند. راننده بنز که به شدت صدمه دیده در بیمارستان جان می‌سپارد! به همین راحتی. تمام این داستان در یکی دو ساعت رخ می‌دهد. یک ساعتی که می‌توانست طوری سپری شود که نه بی‌ام‌و سوار، قمه بخورد و مجروح شود و نه بنز‌سوار زیر گرفته شود و مفت و مجانی جانش را از دست بدهد.
حالا چند تا سؤال ساده! 1- آیا نمی‌شد حداقل یکی از دو راننده به جای فحش دادن و درگیر شدن، خشم خود را مهار می‌کرد یا عذرخواهی می‌کرد و پس از آن هم با پلیس راهنمایی برای شناسایی مقصر و تعیین خسارت تماس می‌گرفتند؟
2- چرا آستانه تحمل ما ایرانی‌های مسلمان که به مهربانی زبانزد دنیا هستیم، این‌قدر پایین آمده است و این حرکتهای وحشیانه از افرادی سر می‌زند که اتفاقاً بالانشین های پایتخت هستند و محروم و نادار هم نیستند؟
3- چرا برخی افراد، بدون داشتن ظرفیت کافی سوار خودروهای گرانقیمتی می‌شوند که تمام جان و مال و عمرشان به قیمت آن خودرو وابسته است و یک تصادف جزئی این‌طور آنها را از مدار انسانیت خارج می‌کند؟
4- چرا این افراد پیش از سوار شدن به این خودروهای گران‌قیمت، فکر نمی‌کنند که امکان و احتمال تصادف همیشه هست و باید برای آن آماده بود؟ خوب کسی که خربزه می‌خورد باید تحمل لرزش را هم داشته باشد دیگر!
5- چرا برخی افراد به راحتی با خودشان چاقو و قمه حمل می‌کنند؟ آیا اگر آن راننده، قمه همراه نداشت، جان خودش را از دست می‌داد؟ آیا این قمه حافظ جانش شد یا عامل مرگش؟
6- آیا راننده بی‌ام‌و حتی اگر به جرم قتل عمد قصاص نشود و جانش را سر این اشتباه بزرگ که از یک مشاجره کوچک آغاز شد نگذارد، تا پایان عمر دیگر راحت خواهد زیست؟
7- آیا دستور و تأکید رییس قوه قضاییه برای برخورد سخت با چنین افرادی که با حمل سلاح سرد، با جان خودشان و دیگران به این راحتی بازی می‌کنند نادرست است؟
8- به نظر شما با کسانی که سلاح سرد حمل می‌کنند چه برخوردی باید بشود؟ آیا با تشدید مجازات آنها در راستای تأمین امنیت جامعه موافقید؟ نظر خود را (در صورت تمایل با قید نام) به شماره 30004567 پیامک کنید تا با نام خودتان منتشر شود. لطفاً در ابتدای پیامکتان کلمه «جامعه» فراموش نشود.
qudsonline.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد