کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

خانم بازیگر در ترافیک شیوخ!+تصویر

  
با نمایش فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» به کارگردانی عباس کیارستمی و داوری نیکی کریمی ششمین دوره جشنواره بین­المللی فیلم ابوظبی در کشور امارات متحده عربی برگزار می­شود 
 
 ساعت 6 جمعه شب 20 مهرماه (11 اکتبر) با حضور شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری کشور امارات، علی الجابری مدیر اجرایی جشنواره، بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات و کشورهای عربی و همچنین با نمایش فیلم سینمایی «آربیتراژ» Arbitrage به کارگردانی "نیکولاس جارکی" ششممین دوره جشنواره بین­المللی فیلم ابوظبی در سالن بزرگ و مجلل «قصر امارات» شهر ابوظبی در کشور امارات متحده عربی افتتاح شد. 
  
 عکس ها در ادامه مطلب

 

در ابتدای این مراسم ساعت 6 بعداز ظهر، ابتدا اعضای اصلی جشنواره بین­المللی فیلم ابوظبی در مقابل دوربین شبکه‌های مختلف خبری جهان و عکاسان حاضر در جشنواره، از روی فرش قرمز جشنواره عبور کردند و در ادامه، داوران بخش‌های مختلف جشنواره از جمله؛ نیکی کریمی به عنوان نماینده خود خوانده از سینمای ایران به عنوان داور بخش مسابقه اصلی جشنواره و همچنین بازیگران سرشناس سینما و تلویزیون امارات، کشورهای عربی، آسیایی و ستاره‌های اروپایی و آمریکایی پا برروی فرش قرمز این جشنواره گذاشتند.
 
در ادامه این مراسم ابتدا "علی الجابری" مدیر اجرایی جشنواره، به حاضران در سالن خیرمقدم گفت و در ادامه در مورد اهمیت برگزاری این جشنواره به ایراد سخنرانی پرداخت و در بخش پایانی این مراسم و رأس ساعت 8 شب، فیلم سینمایی «آربیتراژ» به کارگردانی "نیکولاس جارکی" و با بازی "ریچارد گِر"، "تیم روس"، "سوزان سیراندون"، "نیت بارکر"، "بریت مارلینغ" و ... در سالن اصلی «قصر امارات» شهر ابوظبی به روی پرده رفت.
 
نیکی کریمی بازیگر سینمای ایران که به تازگی به همکاری با عناصر ضد انقلاب پرداخته است به همراه "شابانه آزمی" بازیگر از هندوستان ـ رئیس هیئت داوران، "اسماعیل فرخی" کارگردان از مراکش، "سیدومیر کولار" تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار از اسلواکی و "سمیر فرید" منتقد فیلم و نویسنده سینما از مصر، اعضای هیئت داوران بخش اصلی ششمین دوره جشنواره فیلم ابوظبی را تشکیل می‌دهند و 15 اثر این بخش از کارگردانان کشورهای مختلف جهان را داوری خواهند کرد و جایزه بزرگ و تندیس «مروارید سیاه» این جشنواره را به برندگان بخش‌های مختلف اهدا خواهند کرد.
همچنین در این جشنواره فیلم سینمایی «مثل یک عاشق» ساخته کارگردان  ایرانی عباس کیارستمی محصول مشترک ژاپن و فرانسه در بخش «نمایش سینمای جهان» جشنواره بین­المللی فیلم ابوظبی،ساعت 45/9 دیشب 21 مهرماه (12 اکتبر) در سالن شماره 1 وکس مرکز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی به روی پرده رفت. این فیلم همچنین ساعت 30/4 بعدازظهر روز دوشنبه 24 مهرماه (15 اکتبر) در همان سالن به نمایش درخواهد آمد. شنیده ها حکایت از ان دارد که عباس کیارستمی برای ساخت فیلم در سرزمینهای اشغالی (اسرائیل) اعلام آمادگی کرده است.
 
همچنین در بخش مسابقه «افق جدید» این جشنواره؛ فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» به کارگردانی مسعود بخشی محصول مشترک ایران و فرانسه در دو سانس مختلف ابتدا؛ ساعت 7 شب یکشنبه 23 مهرماه (14 اکتبر) در سالن شماره 6 وکس و سپس در ساعت 30/4 شب جهارشنبه 26 مهرماه (17 اکتبر) در سالن شماره 1 وکس مرکز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی به نمایش درمی‌آید.
 
ششمین دوره جشنواره بین­المللی فیلم ابوظبی در بخش­های رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش «مسابقه اصلی»، بخش «افق جدید»، بخش «مسابقه فیلم­های مستند بلند»، بخش «نمایش سینمای جهان»، بخش «مسابقه فیلم­های کوتاه داستانی و مستند»، بخش «مسابقه فیلم‌های امارات»، بخش «نمایش ویژه کشورهای الجزایر و کره جنوبی»، بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک»، «چندین نشست تخصص در مورد سینما» و همچنین «نشست نقد و بررسی فیلم‌ها» در روزهای 20 تا 29 مهرماه (11 تا 20 اکتبر) در سالن­ «قصر امارات» و در سالن­های مرکز سینمایی «مارینا مال» شهر ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی برگزار می­شود.   
 
 
 
 
 
 
از طرف مسئولان برگزاری این جشنواره،جایزه 100 هزار دلاری و تندیس «مروارید سیاه» برای بهترین فیلمبخش «مسابقه اصلی»، جایزه 50 هزار دلاری برای فیلم دوم این بخش، جایزه 20 هزار دلاری برای بهترین بازیگر مرد و زن این بخش از جشنواره و همچنین برای بخش­های دیگر نیز این جوایز را در نظر گرفته شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد