کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

کلبه تنهایی دانشجویان

بروزترین و بهترین پاتوق تفریحی سرگرمی و دانشجویی

گزارشی از شب چهارم محرم سال 1391 در سراسر بافق

گزارشی از شب چهارم ماه محرم الحرام از حسینیه های


بزرگ 


سفلی ، نظر کرده میانگاه ، حضرت اباالفضل (ع) مبارکه و


صحن متبرک امامزاده عبدالله شهرستان بافق که محفل عزاداری


سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در آنجا بر پا


بود








font size=

_ اهل بیت (ع) را ضامن تربیت فرزندان مان کنیم

به گزارش خبرنگار بافق نیوز ، در این شب حجت الاسلام سید علی علوی مطالبی از برکات زیارت امام هشتم (ع) عرضه داشت.

وی با اشاره به حدیثی از ضامن آهو (ع) اظهار داشت: “هر کس امام رضا (ع) را در غربت زیارت کند ؛ روز قیامت که می شود این امام همام ، دست او را می گیرد و با شفاعت ، زائران واقعی اش را به سوی خویش می کشاند.”

این خطیب با اشاره به یک رویداد واقعی (که در آن راننده ای هر روز فرزندش را به امام رضا (ع) می سپرد و سفر می کند؛) بیان داشت: اثری که در فرزند این راننده نهادینه شد ؛ چنان بود که این کودک ، جوانی پارسا و با تقوا تربیت شد بطوریکه همه از او به عنوان “مجسمه تقوا” یاد می کردند.

حجت الاسلام علوی مصیبتش را به ” حُر ” اختصاص داد و گفت: وی شخصی است که امام حسین (ع) در حقش با این عنوان نفرین نمود که “مادرت به عزایت بنشیند” ولی در نهایت ، روز عاشورا پشیمان شد و به سمت خیمه گاه حضرت اباعبدالله (ع) بازگشت و سیدالشهدا با آغوش باز او را پذیرفت.

نکته قابل توجه این محفل ، حضور مدیرعامل شرکت سنگ آهن و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان در جمع عزاداران حسینیه میانگاه بود.

گفتنی است که این خطیب طبق دو سه سال اخیر ، در دهه اول محرم الحرام از ساعت ۲۱ الی ۲۲ در حسینیه نظر کرده میانگاه ، به ایراد سخن می پردازد.

/

_ مردمان کوفه همانند آفتاب پرست بودند

به گزارش خبرنگار بافق نیوز ، حجت الاسلام حاج شیخ مهدی انصاری قمی از عمل کردن چهره ، توسط زنان انتقاد کرد و آن را زشت ترین اعمال دانست.

وی در ادامه گفت: آدم پاک سیرت ، زیبا صورت هست و اگر کسی به دنبال زیبایی است ؛ اخلاق ، گفتار ، کردار و منش خویش را تغییر دهد و رو به نیکی ها آورد.

این فرزند شهید مومنان را به خوبی کردن در حق یکدیگر توصیه کرد و در ادامه گفت: یک فرد گارگر ، تا از خانه به بیرون رفت ؛ کارگر محسوب می شود ؛ نباید خستگی ها و کثیفی های ناشی از کار را به محیط خانه بیاورد.

وی در پایان کوفیان را به این دلیل آفتاب پرست خواند که با تغییر اوضاع ، از رای خود گذشتند و در صورتیکه با پافشاری سیدالشهدا را دعوت کرده بودند ؛ به وی پشت کردند.

نکته قابل توجه حضور امام جمعه شهرستان بافق در صحن امامزاده ظهیرالدین (ع) و در جمع عزاداران حسینی ، در این شب بود.

گفتنی است حجت الاسلام حاج شیخ مهدی انصاری قمی در دهه اول ماه محرم سال جاری از ساعت ۲۱ الی ۲۲ در صحن متبرک آستان امامزاده عبدالله (ع) به منبر می رود.


_سبک شمردن نماز علت رسیدن به تاریکی در آخرت می باشد

به گزارش خبرنگار بافق نیوز ، در شب چهارم عزاداری سالارشهیدان حجت الاسلام معقولان به ترجمه و تفسیر آیه ۱۳ سوره مبارکه حدید پرداخت.

وی با اشاره به این آیه بیان داشت: “عده ای در روز قیامت ناله شان بلند است و میخواهند تا مومنان به آنان نگاه کنند تا از نورشان ، قدری از تاریکی آنها زدوده شود.”

این خطیب علل به تاریکی رسیدن افراد در آخرت را به چهار دسته تقسیم کرد و گفت: دلیل اول کلاه بر سر خود نهادن در دنیاست ؛ مانند سبک شمردن نماز با خواندن سریع نماز ، دلیل دوم فرصت سوزی آنهاست با امروز و فردا کردن در انجام امورات اخروی و مورد سوم شک به دل راه دادن است که امام رضا (ع) می فرمایند: “بیشتر افراد ، مومن به توحید خداوند هستند ؛ اما در توحید افعالی شک دارند و به غیر خدا توکل می کنند.”

حجت الاسلام معقولان دسته چهارم را از کسانی دانست که آمال و آرزوهای طولانی دارند.

وی در پایان مصیبت شهادت امام حسن مجتبی (ع) را خواند و اظهار داشت: دنیا دو تَشت به حضرت زینب (س) نشان داد ؛ یکی با پاره های جگر امام حسن (ع) و دیگری با سر امام حسین (ع) همراه بود.

گفتنی است حجت الاسلام معقولان که از یزد میهمان عزاداران مبارکه هستند ؛ از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ دهه اول ماه عزای سالار شهیدان در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) مبارکه واقع در فرعی ۱۵ بلوار یادگار امام به سخنرانی می پردازد و در ادامه هیئت جان نثاران آن حضرت ، حدود نیم ساعت با زنجیر زنی اقامه عزا می نمایند.

_ همیشه مرگ برای همسایه نیست

به گزارش خبرنگار بافق نیوز ، حجت الاسلام حاج سید محسن سعیدی با اشاره به صبر و بردباری امام خمینی (ره) گفت: هنگامی که فرزندشان ، ” آقا سید مصطفی ” از دار دنیا رفته بود ؛ همه در این فکر بودند که به چه صورت خبر این مصیبت را به گوش امام خمینی برسانند.

وی در ادامه بحث عنوان کرد: در هر صورت امام امت وقتی خبر رحلت فرزند خودش را می شنود ؛ تنها به گفتن جمله ” انا لله و انا الیه راجعون ” بسنده می کند و در عزایش هیچ گاه اشک نمی ریزد.

این فرزند شهید با اشاره به لزوم ذکر و یاد دائم از مرگ گفت: بدانیم که مرگ همیشه برای همسایه نیست و بالاخره سراغ ما می آید و جا دارد به حساب خود رسیدگی کنیم.

گفتنی است که حجت الاسلام حاج سید محسن سعیدی در دهه اول محرم الحرام از ساعت ۲۱ الی ۲۲ ، در حسینیه بزرگ محله سفلی بافق ایراد سخن می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد